خانه نمایش پروانه جشنواره جشنواره سینمایی

خانه: نمایش پروانه جشنواره جشنواره سینمایی جشنواره جهانی حسین نمازی فیلم آپاندیس

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مخالفان خرید هواپیمای نو،چرا از کیفیت کنونی پروازها انتقاد می کنند؟ / مدیرعامل آسمان

روزنامه کشور عزیزمان ایران با حسین علایی مدیرعامل شرکت آسمان مصاحبه کرده است.بخشی از مصاحبه را می خوانید:

مخالفان خرید هواپیمای نو،چرا از کیفیت کنونی پروازها انتقاد می کنند؟ / مدیرعامل آسمان

مدیرعامل آسمان:مخالفان خرید هواپیمای نو،چرا از کیفیت کنونی پروازها انتقاد می کنند؟

عبارات مهم : هواپیما

روزنامه کشور عزیزمان ایران با حسین علایی مدیرعامل شرکت آسمان مصاحبه کرده است.بخشی از مصاحبه را می خوانید:

مخالفان خرید هواپیمای نو،چرا از کیفیت کنونی پروازها انتقاد می کنند؟ / مدیرعامل آسمان

ایرادی که گرفته می شود این است که هواپیما 25 سال سن داشته و باید سال ها قبل بازنشست می شده.

کارایی هواپیما را الزاماً با سن آن ارزیابی نمی کنند. ما در شرکت های بزرگ هواپیماساز دنیا داشته ایم نمونه هایی که یک هواپیمای مدرن در نخستین پروازهای خود دچار سانحه شده. هم این مورد در کنکورد بوده، هم ایرباس و هم بوئینگ. امنیت هواپیما به میزانی که صلاحیت پروازی دارد بستگی دارد که آن را هواپیمایی کشوری با مجوزهایی که صادر می کند، تعیین می کند. ما الان در کشوری مانند امریکا هواپیماهایی داریم که سن آنها بالای 35 سال است و پرواز هم می کنند. در اروپا و سایر کشورها هم این نمونه ها وجود دارند.

روزنامه کشور عزیزمان ایران با حسین علایی مدیرعامل شرکت آسمان مصاحبه کرده است.بخشی از مصاحبه را می خوانید:

در دنیا نرم زمانی معمول جهت مشخص شدن دلایل این طور حوادث چقدر است؟

پیش از پاسخ به این سؤال باید یک توصیه خیلی مهم تر را بگویم. در بسیاری از کشورهای دنیا معمولاً سازمانی وجود دارد جهت بررسی این نوع سوانح در حوزه های متفاوت که مستقیماً زیر نظر عالی ترین مقام اجرایی کشور اداره می شود. مثلاً اگر قرار بود در کشور عزیزمان ایران چنین سازمانی داشته باشیم، باید زیرنظر مستقیم مدیر جمهوری تشکیل می شد که فراتر از وزارتخانه ها و شرکت های معمول است تا بتواند بررسی سانحه را به گونه ای انجام دهد که اولاً مستقل از بقیه دستگاه ها باشد و ثانیاً بتواند تجربیات به دست آمده در مراحل متفاوت این سوانح، از زمینه های وقوع تا مراحل متفاوت مدیریت بحران را تجمیع کند و به نوعی باعث انباشت تجارب شود.

ولی خب در کشور عزیزمان ایران ما این ساختار را نداریم و اگر سانحه رخ دهد، بسته به اینکه در چه حوزه ای باشد در همان حوزه بررسی می شود. مثلاً سوانح هوایی در شرکت هواپیمایی کشوری بررسی می شود. من فکر می کنم یکی از دلایل اوضاع پیش آمده بعد از این دست سوانح که همه انگشت اتهام به سوی یکدیگر می گیرند، نبود همین ساختار است و خوب است که چنین مجموعه ای در کشور ما هم تأسیس شود. توصیه دیگر این است که در دنیا هنگامی که سانحه ای رخ می دهد اول به دنبال مقصر نمی گردند.

اول دنبال اشتباهات احتمالی سیستم و علل اتفاق می روند تا به دو نتیجه برسند؛ اول اینکه ببینند در پیدایش زمینه های وقوع اتفاق چه عامل یا عواملی نقش دارند و دوم هم اینکه بتوانند جلوی تکرار حوادث مشابه را بگیرند. ما در کشور عزیزمان ایران ابتدا مقصر را پیدا می کنیم و بعد اگر وقت و انرژی برایمان بماند دنبال علل علمی اتفاق می رویم. از همین جهت هم به نظر می رسد خیلی از تصویر العمل ها به این نوع سوانح به نوعی سوار شدن بر موج احساسات عمومی و تلاش جهت استفاده سیاسی از آن هست. قطعاً در یک چنین حوادثی احساسات عمومی جریحه دار می شوند ولی بهره برداری سیاسی از این احساسات بدترین تصویر العمل در قبال این جور حوادث است.

مخالفان خرید هواپیمای نو،چرا از کیفیت کنونی پروازها انتقاد می کنند؟ / مدیرعامل آسمان

نفرمودید که نرم زمانی معمول بررسی این دست حوادث و رسیدن به نتیجه در دنیا چقدر است؟

بستگی دارد که اطلاعاتی که از cvr (سیستم ضبط کننده صدای کابین خلبان) و fdr (ضبط کننده اطلاعات پروازی) استخراج می کنند تا چه اندازه قانع کننده باشد. اگر آن اطلاعات کافی نباشند، بررسی عوامل دیگر هم باید انجام شود که کار زمانبری هست. ما در کشورهای پیشرفته داشته ایم که گاهی بررسی این دست سوانح بیش از یک یا دو سال طول می کشد.

به نظر شما سیاست نوسازی ناوگان هوایی کشور که به وسیله وزارت راه و دولت دنبال می شود، چقدر می تواند در این دست پرسشها تأثیر مثبت بگذارد؟

روزنامه کشور عزیزمان ایران با حسین علایی مدیرعامل شرکت آسمان مصاحبه کرده است.بخشی از مصاحبه را می خوانید:

من فکر می کنم همه کسانی که در مسئولیت های متفاوت تصمیم گیری قرار دارند به این نتیجه رسیده اند که ناوگان هوایی کشور نیازمند یک نوسازی جدی است و علاوه بر نوسازی هم نیاز داریم که ناوگان خود را توسعه بدهیم و تعداد هواپیماها را زیادتر کنیم. الان همه شرکت های هواپیمایی نیازمند تعداد زیادی هواپیما هستند و امیدواریم این سانحه فرصتی باشد تا همه به این نتیجه برسند که ناوگان هوایی کشور نیازمند تقویت هست. به هر حال همان کسانی که قبلاً می گفتند آیا ما داریم قرارداد هواپیمای تازه و نو می بندیم، الان معترض هستند که آیا کیفیت خدمات دهی ایرلاین های ما مناسب نیست. این یک تناقض هست؛ اگر مخالف خرید هواپیمای نو هستیم باید در جاهایی قید کیفیت را بزنیم، اگر کیفیت و درآمدزایی می خواهیم این خواسته با ممانعت با خرید هواپیمای تازه سازگاری ندارد و چه خوب است که دوستان وظیفه خود را با این تناقض مشخص کنند.

مخالفان خرید هواپیمای نو،چرا از کیفیت کنونی پروازها انتقاد می کنند؟ / مدیرعامل آسمان

واژه های کلیدی: هواپیما | هواپیما | خرید هواپیما | شرکت هواپیمایی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog